Vluchtgegevens - Reisverslag uit Nkhoma, Malawi van Tineke en Gerlinde Mul - WaarBenJij.nu Vluchtgegevens - Reisverslag uit Nkhoma, Malawi van Tineke en Gerlinde Mul - WaarBenJij.nu

Vluchtgegevens

Door: Tineke en Gerlinde

Blijf op de hoogte en volg Tineke en Gerlinde

30 Maart 2012 | Malawi, Nkhoma

Onze vlucht is bevestigd. Als alles goed gaat vliegen we morgen om 12.00u vanaf Lilongwe naar Kenia (KL 4169 voor de geïnteresseerden). In Kenia hebben we een overstap van 8 uur, waarna we de nachtvlucht naar Nederland hebben (KL 566). Zondag 5.40u hopen we dan weer voet op Nederlandse bodem te zetten!

Ziekenboeg
Onze laatste dag hier is wat ziekelijk verlopen… De buikgriep van Tineke is in alle hevigheid teruggekomen, waardoor zij de hele dag slapjes en futloos op bed heeft gelegen. Onze eigen ORS en Loperamide hadden we net weggegeven aan het ziekenhuis; gelukkig konden we her en der nog wat bij elkaar sprokkelen om uitdroging te voorkomen.
Gerlinde ging nog ‘even bloed geven’. Het was wat aan de snelle kant na de vorige keer, maar O negatief is hier zo schaars dat ze het toch wel graag wilde. Of het kwam doordat het prikken niet goed wilde lukken en daardoor pijnlijk was, of door te weinig gegeten/ gedronken te hebben, of dat het toch iets te snel op de vorige keer was, geen idee – het resultaat was echter dat ze 3x bijna flauwgevallen is en in het afnamelab een poosje op de grond heeft liggen bijkomen… Je weet dat je er niks aan kan doen, maar het voelt wel echt heel gênant; temeer omdat de laborant vervolgens ook nog aan de patiënten op de gang vertelde over die ‘Muzungu’ die daar op de grond lag, wat ze nogal grappig vonden.
Met Gerlinde is het nu weer prima, maar zou deze verdere plotselinge ziekenboeg een teken zijn dat het nu echt de hoogste tijd wordt om naar huis te gaan? ;-)

Inpakken
Tussen het in bed (of op de grond) liggen door hebben we vandaag gebruikt op in te pakken, nog wat laatste dingen te regelen en her en der nogmaals gedag te zeggen. Vanavond gaan we nog gezellig met een aantal mensen uit het guesthouse samen eten (voor zover dat voor Tineke mogelijk is) en dan zijn we helemaal klaar voor vertrek en hopen we zondag in het vroege ochtendgloren de mensen die ons lief zijn weer in de armen te kunnen vallen!

• 30 Maart 2012 - 18:23

Mariette:

Hoi, hoi,
    Nu is het dan bijna echt zover! De lange terugreis naar het (koude) Nederland kan bijna van start gaan. Komende week worden hier misschien zelfs nog winterse buien verwacht ... Geniet dus nog even van de aangename temperatuur daar. Ongelooflijk wat jullie allemaal beleefd hebben ( incl nog een fijn buikgriepje)! Ik wens jullie een hele goede terugreis en een veilige thuiskomst! Tot horens, liefs, 'mariette

• 30 Maart 2012 - 20:51

Jeannette:

Vanuit mijn werkplekje in het diak wens ik jullie een goede reis en een behouden thuiskomst.
    Ik wip snel een binnen bij 1A/B. Tot ziens!
    Groet Jeannette

• 31 Maart 2012 - 12:01

Robert:

Zo het avontuur en de rijke ervaring is weer voorbij. Welkom weer thuis zal ik maar zeggen voor morgen. De gezondheid komt je tegemoet :)